Hangi markayı tercih ediyorsunuz?

İş'ten Güç'ten Blog'u hakkında ne düşünüyorsunuz?

9 Şubat 2010 Salı

Koçluk hakkında....



“KOÇLUK NASIL ALGILANIYOR?” ARAŞTIRMASI



Pazarlamadunyasi.com ve İlgi Coaching işbirliği ile gerçekleştirilen “Koçluk Nasıl Algılanıyor?” araştırması tamamlandı. Araştırmaya, İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere 75 ilden 1.459 katılım oldu.

Koçluk nedir, koçluk iş hayatındaki başarıda ne kadar etkilidir, mentorluk, danışmanlık ve terapi gibi kavramlarla koçluğun farkı nedir gibi konuların ele alındığı “Koçluk Nasıl Algılanıyor?” araştırması “koçluk” kavramına bakışa dair çok önemli ipuçları veriyor.


Araştırmadan Notlar



* Araştırmaya katılanların 90,6’sı koçluk kavramını daha önce duyduğunu dile getirilirken, koçluk kavramını daha önce duymadığını belirtenlerin oranı %9,4’dür.
* Kadınların %92,3’ü koçluk kavramını duyduğunu ifade ederken, bu oran erkeklerde %88,8’dir.
* Koçluk kavramı ile mentorluk, danışmanlık, terapi gibi kavramları arasındaki farkı bildiğini ifade edenlerin oranı %52,0’dir.
* Kadınların %57,2’si koçluk kavramı ile mentorluk, danışmanlık, terapi gibi kavramlar arasındaki farkı bildiğini ifade ederken, bu oran erkeklerde %46,5’dir.
* Araştırmaya katılanların %65,3’ü koçluğu “Koçluk danışanın kendi potansiyelini ortaya çıkarmasını ve kullanmasını destekleyen bir süreçtir.” şeklinde doğru tanımlarken, %16,7’si “Koçluk, karar alma aşamasında kişiyi yönlendiren ve ne yapacağını dikte eden bir süreçtir.” ve %15,4’ü “Koçluk, koçun kendi görüşleri çerçevesinde danışanı en iyi karara yönlendirir.” şeklinde tanımlamıştır.
* Araştırmaya katılanların %2,6’sı koçluğun tanımı konusunda fikir belirtmemiştir.
* Koçluğun kişiye kattığı en önemli unsurların başında %66,3 ile “kendini tanıma ve bireysel potansiyeli fark etme”, %14,9 ile “istenilen değişimi yaratma” ve %9,5 ile “harekete geçme” gelmektedir. Bu üç unsuru sırasıyla “dengeli bir yaşam sürme”, “geleceğe odaklanma” ve “seçimler üzerinden yaşama” takip etmektedir.
* Araştırmaya katılanların %68,7’si bir koçun taşıması gereken ana özelliğin “profesyonel anlamda bir geçmişe / deneyime sahip olmak” olduğunu ifade ederken, bu özelliği sırasıyla “koçluk konusunda uluslarası geçerliliği olan akredite bir eğitim almış olmak”, “koçluk konusunda referanslara sahip olmak” ve “tanınmış olmak” takip etmektedir.
* Koçluğa ihtiyaç duyanların başında %39,1 ile “potansiyelini en üst düzeyde kullanmak isteyenler”, %25,8 ile “bireysel/profesyonel gelişimine önem verenler” ve %23,3 ile “iş/özel hayatında iletişim becerilerini geliştirmek isteyenler” gelmektedir.
* Araştırmaya katılanların %35,6’sı “yönetici adayları”nın, %31,9’u “yeni mezunlar”ın ve %14,9’u “Şirket sahipleri / girişimciler”in koçluk almasının daha önemli olduğunu ifade etmişlerdir.
* Araştırmaya katılanların %96,8’i koçluğun iş hayatındaki başarıda etkili olduğunu ifade ederken, koçluğun iş hayatındaki başarıda etkisiz olduğunu ifade edenlerin oranı %0,5’dir.
* Araştırmaya katılanların %29,0’ı “hedeflerini netleştirip harekete geçmek”, %22,0’si “kariyer basamaklarında daha hızlı ilerlemek”, %21,4’ü “yaşamını yeniden düzenlemek”, %16,2’si “değişime ihtiyacı olduğunu düşünürse” ve %10,1’i “yeni bir iş kurmak” amacıyla koçluğu denemek istediklerini belirtmişlerdir.
* Kadınların koçluğu denemek için birinci nedenleri “hedeflerini netleştirip harekete geçmek” (kadın: %33,4, Erkek: %24,3) olurken, erkeklerin birinci nedeni “yaşamını yeniden düzenlemek”dir.(Erkek: %25,2, Kadın %17,8)
* Hiçbir zaman koçluğu denemek istemem diyenlerin oranı ise %1,2’dir.)
* Araştırmaya katılanların %12,4’ü bir profesyonel bir koç ile çalışmıştır. Bu oran erkeklerde %13,4, kadınlarda ise %11,4’dür.
* Profesyonel bir koç ile çalışma nedenleri; %26,5 ile “beceri geliştirme (liderlik, yaratıcılık, vb.)”, %21,5 ile “kariyer gelişimi”, %19,9 “profesyonel gelişim”, %16,6 ile “iş kurma / geliştirme” ve %15,5 ile “özel / sosyal yaşamda gelişme” şeklinde sıralanmaktadır.
* Kadınlar; “beceri geliştirme (liderlik, yaratıcılık, vb.)”, “kariyer gelişimi” ve “özel / sosyal yaşamda gelişme” amacıyla profesyonel bir koç ile çalışmışlardır.
* Erkekler ise; “beceri geliştirme (liderlik, yaratıcılık, vb.)”, “profesyonel gelişim” ve “iş kurma / geliştirme” amacıyla profesyonel bir koç ile çalışmışlardır.
* Araştırmaya katılanların %91,4’ü koçluğu yüz yüze, %7,5’i internet ortamında ve %1,0’i telefonla almak istediklerini ifade etmişlerdir.
* Araştırmaya katılanların %79,7’si belirli bir temaya sahip grup koçluğuna katılmak isterken, belirli bir temaya sahip grup koçluğuna katılmak istemeyenlerin oranı %20,3’dür.
* Araştırmaya katılanların koçluk almak istedikleri kişilerin başında %13,9 ile “profesyonel / deneyimli bir koç” ve %7,9 ile “kendi alanında uzman / tecrübeli bir profesyonel” bulunmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder